Senioren Fitness

Wilt u een actieve leefstijl en een goede conditie behouden?

Wilt u de beweeglijkheid van uw spieren en uw gewrichten verbeteren?

Wilt u na een revalidatieperiode of behandeling van een fysiotherapeut uw herwonnen beweeglijkheid behouden?

Wilt u wel graag meer gaan bewegen, maar voelt u zich wat onzeker?

Traint u liever met leeftijdgenoten in een klein groepje?

Dan is onze Senioren Fitness heel geschikt voor u!

Kolijn Fysiotherapie biedt speciaal voor vijftig plussers oefentherapie op maat onder begeleiding van een fysiotherapeut aan. We starten met een gesprek met één van onze fysiotherapeuten waarin we vragen naar uw motivatie en naar uw mogelijkheden om te gaan bewegen. Blessures, overige lichamelijke klachten en risicofactoren (bijvoorbeeld hoge bloeddruk) komen ook aan de orde. Zo krijgen we een duidelijk beeld van uw mogelijkheden, wensen en eventuele beperkingen. Dat is belangrijk voor een goede start!

De fysiotherapeut zal tijdens de intake ook met u even de oefenzaal ingaan om een korte introductie te geven van de apparaten en de losse materialen die u gaat gebruiken bij het trainen. Na het gesprek zal de fysiotherapeut voor u een eerste opzet maken van een oefenprogramma. Tevens zal met u een vaste tijd en dag worden afgesproken dat u komt trainen. De training wordt altijd afgesloten met een kopje koffie of thee voor de deelnemers. U kunt uw persoonlijke eigendommen opbergen in een afsluitbaar kastje. Wij adviseren u gemakkelijke kleding en (sport)schoenen te dragen.

Wij onderscheiden ons door een vriendelijke sfeer, kleine groepjes van maximaal vijf deelnemers en individuele begeleiding door een fysiotherapeut.

In de praktijk is een AED defibrillator aanwezig. Kolijn Fysiotherapie is o.a. aangesloten bij de Vereniging voor Hart-, Vaat- en Longaandoeningen, ClaudicatioNet en het Rijnland Heup knie netwerk.