Shockwave therapie

Heeft u last van hielspoor?

Peesontstekingen?

Een tenniselleboog?

of andere chronische peesklachten?

Dan is Shockwave therapie wellicht de oplossing!

Shockwave therapie is ontstaan vanuit de technologie voor niersteenvergruizing. Deze schokgolfmethode blijkt ook geschikt te zijn voor behandeling van chronische spier- en peesaandoeningen. De therapie heeft een stimulerend effect op botgenezing en werkt helend bij chronische peesontstekingen. Verhardingen in de pezen worden minder, kalkafzettingen verdwijnen meestal helemaal, waardoor er weer ruimte ontstaat en de doorbloeding in de pees verbeterd.

Kolijn Fysiotherapie was de eerste praktijk die deze nieuwe therapie in Voorschoten aanbiedt en heeft inmiddels veel ervaring en een tevreden klantenkring opgebouwd!

En voor een nog scherpere diagnose beschikken wij als één van de weinige fysiotherapie praktijken in Voorschoten ook over de apparatuur en kennis van musculoskeletale echografie. Bijvoorbeeld slijmbeurs ontstekingen, spierscheuringen, peesontstekingen van de achillespees of kniepees, een tenniselleboog of gewrichtsklachten zijn met echografie goed zichtbaar te maken.

Voordelen van shockwave therapie

Voor shockwave therapie is geen anesthesie nodig, het is een milde en kortdurende behandeling zonder geneesmiddelen, medicatie of chirurgie. Het verbetert mobiliteit en levenskwaliteit, het behandelt de oorzaak in plaats van symptomen en er zijn weinig bijwerkingen. Het kan een operatie bij chronische klachten zelfs voorkomen!

Indien shockwave wordt toegepast valt dit binnen een reguliere zitting fysiotherapie. Afhankelijk van uw zorgverzekering en uw aanvullend pakket, wordt een reguliere zitting fysiotherapie gedeclareerd bij uw zorgverzekeraar. De zitting wordt bij u in rekening gebracht als uw verzekeraar de zitting fysiotherapie niet vergoedt.

Kolijn Fysiotherapie is aangesloten bij de Nederlandse Vereniging voor Musculoskeletale Shockwave Therapie (NVMST).